Szkolenia, warsztaty, seminaria, konferencje


W naszych wydarzeniach zawsze dostosowujemy program i sposób realizacji do indywidualnych oczekiwań naszych kontrahentów.

Kogo szkolimy?


Szkolimy głównie lekarzy, farmaceutów, techników farmaceutycznych, personel pielęgniarski, ratowników medycznych, dietetyków, opiekunów medycznych oraz kadrę menadżerską szpitali i placówek POZ. Wykorzystujemy takie narzędzia jak: wykłady, seminaria, case study, warsztaty stacjonarne i terenowe. Słuchacze naszych szkoleń, dzięki doświadczonej kadrze, nabywają nowych, przydatnych kompetencji potwierdzanych imiennym certyfikatem. Naszymi prelegentami są zawsze praktycy specjalizujący się w swojej dziedzinie.

Formy realizacji

  • Wykłady i seminaria
  • Case study
  • Warsztaty stacjonarne i terenowe
  • Szkolenia zamknięte i otwarte
  • Konferencje tematyczne

Przykładowe obszary szkoleń

Jakość w ochronie zdrowia

  • Ustawa o jakości – jak zaplanować zmiany.
  • Akredytacja, ISO i inne systemy poprawy jakości.
  • Zdarzenia niepożądane – identyfikacja, monitorowanie, profilaktyka, odpowiedzialność.

Gospodarka lekowa

  • Bezpieczna gospodarka lekowa w szpitalu. Jak poprawić wyniki i efektywność farmakoterapii.
  • Usługi farmaceutyczne szansą na rozwój szpitala – od czego zacząć.
  • Farmakoterapia przez zgłębniki żywieniowe.
  • Skuteczna i racjonalna polityka antybiotykowa szpitala.
  • Bezpieczeństwo farmakoterapii w praktyce pielęgniarskiej.

Prawo medyczne i farmaceutyczne

  • Prawa i obowiązki Pacjenta w praktyce.
  • Odpowiedzialność cywilna, karna i etyczna personelu medycznego w świetle aktualnego orzecznictwa sądowego.
  • Vademecum prawa dla poszczególnych zawodów medycznych.

Prehabilitacja

  • Wielospecjalistyczne przygotowanie pacjenta do zabiegów operacyjnych.
  • Wielospecjalistyczne przygotowanie pacjenta do leczenia onkologicznego.
  • Organizacja opieki prehabilitacyjnej – od czego zacząć.

Trudne rany

  • Terapia podciśnieniowa.
  • Terapia biochirurgiczna ran (Maggot Debridement Therapy, MDT).
  • Opatrunki i preparaty specjalistyczne.

Psychologia w ochronie zdrowia

  • Skuteczna komunikacja w ochronie zdrowia.
  • Mobbing – identyfikacja, przeciwdziałanie, polityka antymobbingowa.
  • Budowanie zespołu i pozycji lidera.
  • Profilaktyka wypalenia zawodowego.

Leczenie żywieniowe

  • Podstawy leczenia żywieniowego.
  • Opieka pielęgniarska nad dostępami żywieniowymi.
  • Właściwa organizacja leczenia żywieniowego.

Pierwsza pomoc i ratownictwo

  • Podstawy Pierwszej Pomocy oraz RKO
  • Szkolenia z zakresu postępowania w urazach i krwawieniach.
  • Szkolenia z zakresu ratownictwa pola walki.
Przykładowe szkolenia i konferencje specjalistyczne zrealizowane w odpowiedzi na indywidualne potrzeby naszych kontrahentów
  • Praktyczne warsztaty z leczenia odleżyn i trudnych ran
  • Najnowsze wytyczne w leczeniu bólu
  • Problemy farmakoterapii geriatrycznej
  • Interakcje, kaskady farmakologiczne i polipragmazja
  • Najczęstsze interakcje leków z ziołami, suplementami i żywnością
  • Zdarzenia niepożądane w praktyce pielęgniarskiej – przepisy, procedury i zarządzanie ryzykiem
  • Zakażenia przenoszone drogą krwi – aktualne wyzwania w praktyce pielęgniarskiej
  • Borelioza i choroby odkleszczowe – leczenie, zapobieganie, epidemiologia
  • Zjawisko nietrzymania moczu w praktyce pielęgniarskiej
  • Szczepienia w praktyce pielęgniarskiej – bezpieczeństwo, praktyka, zaufanie
  • Sztuka dobrego umierania – Czy towarzyszenia umierającym można się nauczyć?
  • Personel ochrony zdrowia w czasach kryzysu i katastrof: przygotowanie na sytuacje nadzwyczajne

Agresja pacjenta – aspekty prawne, komunikacja, samoobrona

W odpowiedzi na narastające zjawisko agresji wobec pracowników ochrony zdrowia przygotowaliśmy szkolenie, które cieszy się największym zainteresowaniem. Rozwija kompetencje praktyczne, wspiera personel medyczny i zapewnia realne narzędzia w codziennej pracy. Wydarzenie realizowaliśmy m.in. dla członków Okręgowych Izb Pielęgniarek i Położnych, Izb Lekarskich, a także dla personelu szpitali i oddziałów psychiatrycznych. Spotkało się z bardzo wysoką oceną uczestników.

MODUŁ I

Psychologiczne i komunikacyjne aspekty agresji w ochronie zdrowia (trener komunikacji)

  • Rodzaje i przyczyny agresji wobec personelu medycznego
  • Skuteczne metody komunikacji w sytuacjach zagrożenia
  • Rozwiązywanie konfliktów i rozładowywanie napięcia
  • Schematy postępowania z pacjentem agresywnym
  • Rola procedur i systemów zarządzania jakością w bezpieczeństwie pracy
  • Stres i wypalenie zawodowe w kontekście pracy z agresywnym pacjentem

MODUŁ II

Techniki samoobrony w sytuacji fizycznego ataku – Krav Maga (trenerzy KM)

  • Pozycja bezpieczna, zejście z linii ataku
  • Obrona przed chwytami, ciągnięciem za włosy, duszeniem, uderzeniem, kopnięciem
  • Reakcje w przypadku wywrócenia, ataku wielu osób, napastnika uzbrojonego
  • Użycie improwizowanych środków obrony
  • Ćwiczenia z wykorzystaniem tarcz, atrap broni i innego sprzętu treningowego

MODUŁ III

Aspekty prawne postępowania z pacjentem agresywnym (prawnik)

  • Źródła agresji jako przesłanka prawnego trybu działania
  • Funkcjonariusz publiczny, obrona konieczna, zatrzymanie obywatelskie, przymus bezpośredni
  • Odpowiedzialność cywilna i karna pracownika oraz placówki
  • Zadośćuczynienie, odszkodowania, aktualne orzecznictwo